24 January 2011

DIARI MUJAHIDAH

I want to die with my forehead on the ground, The sunnah in my heart, Allah on my mind, Quran on my tongue, and tears in my eyes.
Tika titis airmata jatuh ke bumi, biarlah hanya Allah yang mengetahui, kerana hanya Dia penyembuh luka dan pemberi bahagia kepada hati & naluri.. sedikit yang bermanfaat lebih baik daripada banyak yang melalaikan. Ujian Allah datang kerana kasihNya pada hambaNya, agar iman terus meningkat, hati semakin dekat, dan jiwa lebih akrab denganNya.

Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok ku lena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

No comments:

Post a Comment