19 January 2011

Cinta sebagai tajuk pilihan pertamaku...

"Aku mencintaimu kerana agamamu, jika lemah agamamu maka lemahlah cintaku, andai hilang agamamu, maka hilanglah cintaku padamu."


Kenapa aku pilih 'CINTA' sebagai tajuk pertama blog baru aku ni? 
Sajak di bawah sebagai jawapan... 

Masa bercinta
engkau suka aku pun suka
kemana pergi pun tak apa
yang penting jalan berdua
naik bas pun takpa
jalan tengah panas pun takpa
sampai melecet tumit jadinya
semua suka tiada duka

Masa engkau suka
aku pun suka
apa yang engkau suka aku pun suka
walaupun sebenarnya tak berapa suka
petai yg engkau suka,
aku pun telan juga
walaupun nak terjegil biji mata
kita sama-sama ketawa

Masa engkau suka
aku pun suka
Tempeh yg aku tak makan jadi kegemaran ku juga
walaupun aku tak boleh telan sebelumnya

Masa engkau suka
aku pun suka
pakai apa pun takpa
baju merah tudung biru pun takpa
tudung kau senget aku kata takpa
gigi kena lipstik aku tak kisah juga
engkau tetap cantik jelita

Masa engkau suka
aku pun suka
aku pakai apapun takpa,
lupa pakai tali pinggang pun takpa,
T shirt koyak kat ketiak pun takpa,
Lupa cukur misai pun takpa,
Kau kata aku tetap handsome seadanya.

Sampai sekarang ni aku pun tertanya-tanya
benarkah ini yang dikatakan cinta?...

5 comments:

  1. Untuk direnungkan bersama... bersama.... bersama....

    ReplyDelete
  2. telah di edit secara curi2 oleh ehem2...he3...asal melecet ketiak xsesuai...telah diubah melecet tumit :D jgn mare...

    ReplyDelete